2012. május 22., kedd

Légivadászok 1.

Légivadászok
 
Molnár fecske (Delichon urbicum)

Gondolom sokan vannak úgy, hogy első pillantásra az égen repkedő fecskéket nézvén nem is gondolják ők bizony két külön faj. (molnár és füsti)





Nem véletlen, hogy a  lég bemutatót nem a füsti fecskével kezdem. Füsti fecske ficsereg, füsti fecske lakik nálunk és még sorolhatnám villás farkú barátunkról szóló versek, mondókák sorát. Addig a szintén közelünkben fészkelő és légi bemutatót tartó molnár fecskéről alig esik szó.  Pedig..  Formája, színezete,  viselkedése igen kedves madárrá teszi. 

 Ha jobban szemügyre vesszük őket hamar szembetűnő a különbség. Színezetük, formájuk és legfőképp farkuk különbözteti meg őket. Mindkét faj alapszíne a fekete és a fehér. A Molnár fecske meg is elégedett e két szín adta lehetőseggel. Hasa, alsó fele fehér míg háta a farok tövi fehér folt kivételével fekete. Néha ahogy úszik a levegőbe színezete és formája egy csodás kardszárnyú delfinre emlékeztet, legalább is engem.






2 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó képek! Nekem nincs túl jó fényképezőm, ezért az ilyen pillanatokat nem szoktam elkapni, de én is gyakorta fényképezem a molnárfecskéinket, gyakori témám a blogon. Jó a cím is! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Józsi!

    Nekem kellett néhány fél órát a kert közepén töltenem, mire sikerül néhány jó képet készítenem. ..ma este teljes lett a boldogság, felfedeztem a házunk hátsó részén egy molnár fecske fészket. Ez az első!
    Péter

    VálaszTörlés